Γνωστικό Αντικείμενο: | |
Γραφείο: | |
Τηλέφωνο: | 2385055066 |
E-mail: | knikolantonakis@uowm.gr |
Κωδικός Μαθήματος | Τίτλος Μαθήματος |
---|---|
ΥΕ332 | Επιστημολογία |
ΥΕ337 | Ιστορία των Μαθηματικών και Μαθηματική Εκπαίδευση |
Υ308 | Στοιχεία Αριθμητικής και θεωρίας αριθμών για εκπαιδευτικούς |
ΥΕ353 | Στοιχεία Γεωμετρίας και Επίλυσης Προβλημάτων |
Πτυχίο | Διδακτορικό |
Τίτλος | Επιστημολογία και Ιστορία των Θετικών Επιστημών και των Τεχνικών |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Universite Paris Diderot, Paris - 7, Παρίσι, Γαλλία |
Τίτλος | 1998 |
Πτυχίο | D.E.A. |
Τίτλος | Επιστημολογία και Ιστορία των Θετικών Επιστημών και των Επιστημονικών Θεσμών |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Universite Denis-Diderot, Paris-7, Παρίσι, Γαλλία |
Τίτλος | 1994 |
Πτυχίο | Προπτυχιακό |
Τίτλος | Μαθηματικών |
Εκπ. Ίδρυμα - Τοποθεσία | Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, Ελλάδα |
Τίτλος | 1992 |
Θέση - Τίτλος | Αναπληρωτής Καθηγητής |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Π.Τ.Δ.Ε., Φλώρινα |
Έτος | 2014 |
Θέση - Τίτλος | Επίκουρος Καθηγητής |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Π.Τ.Δ.Ε., Φλώρινα |
Έτος | 2010 |
Θέση - Τίτλος | Λέκτορας |
Αντικείμενο - Καθήκοντα | Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - Τοποθεσία | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Π.Τ.Δ.Ε., Φλώρινα |
Έτος | 2006 |
Είδος Μαθήματος | Προπτυχιακό |
Τίτλος Μαθήματος | ΔΙΜΕΠΑ Β ΦΑΣΗ, Διδακτική Μαθηματικών |
Πληροφορίες | ΠΤΔΕ-ΠΔΜ |
Περίοδος | 2016 |
Είδος Μαθήματος | Μεταπτυχιακό,Υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Σχολικά εγχειρίδια και εφαρμογές πολυτροπικής Σημειωτικής |
Πληροφορίες | ΠΤΝ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2015 |
Είδος Μαθήματος | Μεταπτυχιακό, Υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Επιστημολογία και Ιστορία των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης - Διδακτικής των μαθηματικών |
Πληροφορίες | ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Περίοδος | 2015 |
Είδος Μαθήματος | Προπτυχιακό, Υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Στοιχεία Αριθμητικής και Θεωρίας Αριθμών για το Δάσκαλο |
Πληροφορίες | Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διδασκαλία |
Περίοδος | 2006 |
Είδος Μαθήματος | Προπτυχιακό, Υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Στοιχεία Γεωμετρίας και Επίλυση Προβλημάτων, Υποχρεωτικό |
Πληροφορίες | Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διδασκαλία |
Περίοδος | 2006 |
Είδος Μαθήματος | Προπτυχιακό, Υποχρεωτικό Επιλογής |
Τίτλος Μαθήματος | Επιστημολογία |
Πληροφορίες | Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διδασκαλία |
Περίοδος | 2006 |
Είδος Μαθήματος | Προπτυχιακό, Υποχρεωτικό Επιλογής |
Τίτλος Μαθήματος | Στοιχεία Ιστορίας Μαθηματικών και Μαθηματική Εκπαίδευση |
Πληροφορίες | Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διδασκαλία |
Περίοδος | 2006 |
Είδος Μαθήματος | Μεταπτυχιακό, Υποχρεωτικό |
Τίτλος Μαθήματος | Επιστημολογία και Ιστορία των Θετικών Επιστημών |
Πληροφορίες | Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διδασκαλία |
Περίοδος | 2006 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, Μεταπτυχιακό, ΠΤΔΕ-ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Οι διαδικασίες μάθησης υπό το πρίσμα του Συστημικού Παραδείγματος: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση, Όλγα Μπίκα |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2015 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, Μεταπτυχιακό |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων σε μαθητές Ε' Δημοτικού, Ελένη Παπαγιαννίδου |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2015 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η Πραγματεία - Αριθμητική του Τρεβίζο στην Καπιταλιστική Κοινωνία του 15ου Αιώνα- Ιωάννης Ζήσης |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ισοπεριμετρικά σχήματα και Γεωμετρικοί χώροι εργασίας: διδακτική απέμβαση στην ΣΤ' Δημοτικού με αξιοποίηση ιστορικών πηγών - Ματθαίος Αναστασιάδης |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η χρήση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση των κλασματικών αριθμών - Ιωάννης Σινάπης |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η διδασκαλία των μαθηματικών μέσω της λογοτεχνίας: η περίπτωση του Ευτόκιου του Ασκαλωνίτη- Σίμος Καβαλάρης |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Το Project Mathisgoodforyou, - Δίγκτση Κλημεντίνη |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ανεστάκης Πέτρος |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Τσακίρη |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Αθηνά Καραμανίδου |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Παπαθεοδώρου Μαρία |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2014 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική πτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Συγκριτική μελέτη της επίδοσης μαθητών Ε και ΣΤ τάξης δημοτικού σχολείου με φοιτητές/τριες του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας στην επίλυση προβλημάτων,, Νίκος Ταγγίρης |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπω Καθηγητής |
Έτος | 2013 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασια, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ο κινεζικός άβακας ως μέσο εννοιολογικής κατανόησης της δομής του δεκαδικού αριθμητικού συστήματος. Διδακτική παρέμβαση σε μαθητές ΣΤ Δημοτικού, Τσιάπου Βασιλική |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων Καθηγητής |
Έτος | 2012 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Πτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Συγκριτική μελέτη της επίδοσης μαθητών Ε και ΣΤ τάξης δημοτικού σχολείου με φοιτητές/τριες του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας στην επίλυση προβλημάτων, Παπαγιαννίδου Ελένη |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων Καθηγητής |
Έτος | 2012 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διδακτορική διατριβή, Μαθηματικό, Πανεπιστήμιο Πατρών |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Θεωρητικό Υπόβαθρο στο έργο "Πνευματικά" του Ήρωνα του Αλεξανδρινού, Βάιος Αργυράκης |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος επταμελούς επιτροπής |
Έτος | 2012 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Ν., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Το 'Σπασμένο τηλέφωνο" στη γεωμετρία: περιγράφοντας και σχεδιάζοντας γεωμετρικά σχήματα, Γούτση Θεοδώρα |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής επιτροπής |
Έτος | 2012 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική πτυχιακή εργασία, Π.Τ.Ν., Πανεπιστήμιο Δυτικης Μακεδονίας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Διερεύνηση της μεθοδολογικής συνέχειας στο πεδίο των Μαθηματικών στο ΔΕΠΠΣ του νηπιαγωγείου και στο ΔΕΠΠΣ του δημοτικού σχολείου (Α τάξης), Ειρήνη θεοδώρου |
Είδος Συμμετοχής | Βαθμολογητής Β' |
Έτος | 2012 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διαδακτορική Διατριβή |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η επίδραση κοινωνικών και ψυχολογικών παραγόντων στην ευελιξία μαθητών της ΣΤ΄ Δμοτικού στους νοερούς υπολογισμούς - Γιώργος Λυγούρας |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2012 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ανάπτυξη πολυμεσικής εφαρμογής για την εμπέδωση του ελληνικού πολλαπλασιασμού. Διδακτική παρέμβαση με το εκπαιδευτικό λογισμικό "Ταξιδεύοντας με τον ελληνικό πολλαπλασιασμό", Ζωγράφου Νίκη |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής επιτροπής |
Έτος | 2011 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Συγκριτική μελέτη των προγραμμάτων της Ελλάδας και της Αγγλίας στους νοερούς υπολογισμούς. Εμπειρική έρευνα - Νίκος Συμεωνίδης |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2011 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Συμπεριφορές μαθητών Γυμνασίου με μαθησιακές δυσκολίες, δίγλωσσων και μη, σε καταστάσεις πολλαπλασιασμού - Ροδίτσα Φραγγίδου |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2011 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Συμπεριφορές εκπαιδευτικών σχετικά με τον αλγόριθμο του Ελληνικού πολλαπλασιασμού. Διδακτική παρέμβαση με το εκπαιδευτικό λογισμικό "Ευτόκιος" - Απόστολος Πουγαρίδης |
Είδος Συμμετοχής | |
Έτος | 2011 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Οι πραγματείες Γεωμετρικά, Μετρικά και Όροι των Γεωμετρίας Ονομάτων του Ήρωνα του Αλεξανδρινού: μια κριτική-συγκριτική μελέτη στο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής γεωμετρικής παράδοσης - Δημήτριος Φωτίου |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2011 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Σύγκριση της στοχοθεσίας του προγραμματισμού στο Δημοτικό Σχολείο και Γυμνάσιο: η περίπτωση της LOGO - Στεργιανή Τσαγγοπούλου |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2011 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ-ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ανάλυση των σχολικών εγχειριδώιν της Φυσικής στο Δημοτικό Σχολείο: διδακτικές και κοινωνικο-πολιτισμικές διαστάσεις - Νίκος Αλχασίδης |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2010 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ανάλυση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού "Η οικονομία και εγώ" - Πελαγία Τζημητρέα |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2010 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Μορφές τεκμηρίωσης και λογικών συλογισμών σε μαθητές του Δημοτικού Σχολείου - Κων/νος Φλέγκας |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2010 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Εφαρμογή και αποτελέσματα από τη χρήση του Λογισμικού ΒΙΩ.ΠΑ.ΠΡΟ.Π. (Βιωματική Παρουσίαση Προσθετικών Προβλημάτων) - Μιλτιάδης Αυγερινός |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2010 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διδακτορική Διατριβή, ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Μελέτη της διδασκαλίας και της μάθησης εννοιών και φαινομένων του ήχου: Μια διηλικιακή μελέτη για την παραγωγή και τη διάδοση του ήχου - Κων/νος Αρβανιτάκης |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2009 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η ανάπτυξη των επιστημολογικών πεποιθήσεων σε διαφορετικούς τομείς γνώσης κατά την παιδική ηλικία - Παρασκευάς Παπακανάκης |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2008 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μεταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Σχεδίαση και ανάπτυξη πολυμεσικής εφαρμογής για τον ελληνικό πολλαπλασιασμό - Ιωάννης Παναγιωτόπουλος |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Επιτροπής |
Έτος | 2008 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Α.Π.Θ. |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Ανάλυση λόγου των άρθρων για την ιστορία των μαθηματικών στα περιοδικά Ευκλείδης Α, Β, Γ, Αργυροπούλου Βασιλική |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής Ειτροπής |
Έτος | 2007 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Α.Π.Θ. |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η χρήση υλικών αντικειμένων στη διδασκαλία και τη μάθηση των αριθμητικών πράξεων: η περίπτωση της πρόσθεσης - αφαίρεσης στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου, Στυλιανός Παπακωνσταντίνου |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής Ειπτροπής |
Έτος | 2007 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Δυναμική Γεωμετρία - Καρακώστα Αναστασία |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2007 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Εργασία Μερταπτυχιακού ΠΤΔΕ - ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η ιστορία των μαθηματικών ως συστατικό στοιχείο στην εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων: Η μελέτη των αριθμητικών συστημάτων - Γεωργία Παπαδοπούλου |
Είδος Συμμετοχής | Επιβλέπων |
Έτος | 2007 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Α.Π.Θ. |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Η έννοια του ποσοστού ως λόγου δύο μεγεθών: διδακτικές προσεγγίσεις, γνώσεις και αντιλήψεις των μαθητών στο δημοτικό σχολείο, Σπύρου Κυριαζίδη |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής επιτροπής |
Έτος | 2006 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., Α.Π.Θ. |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Γνώσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τους ρητούς αριθμούς, Κατσάρκας Αρίσταρχος |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής επιτροπής |
Έτος | 2006 |
Είδος Εργασίας - Τμήμα - Ίδρυμα | Διπλωματική Μεταπτυχιακή εργασία, Π.Τ.Δ.Ε., ΠΔΜ |
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή | Επίδοση και ευεξία μαθητών της Γ΄Δημοτικού στους νοερούς υπολογισμούς και το κοινωνικό τους υπόβαθρο - Γιώργος Λυγούρας |
Είδος Συμμετοχής | Μέλος Συμβουλευτικής Επιτροπής |
Έτος | 2006 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Ερευνητικό Πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από ΟΤΑ και άλλους φορείς |
Τίτλος | ΙΔΕΑ. Κατάλογος Έκθεσης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και Επιστήμης |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Κατάλογος Αρχαία Ελληνική Επιστήμη και Τεχνολογία |
Έτος | 2019 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Ερευνητικό Πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από ΟΤΑ και άλλους φορείς |
Τίτλος | ΙΔΕΑ. Κατάλογος Έκθεσης Αρχαίας Ελληνικής Επιστήμης και Τεχνολογίας |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Κατάλογος Έκθεσης ΙΔΕΑ Αρχαία Ελληνική Επιστήμη και Τεχνολογία |
Έτος | 2018 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Προγράμμα Εκπαίδευσης-Κατάρτισης |
Τίτλος | Πιλοτικής Εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | φορέαw υλοποίησης το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Έτος | 2012 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Προγράμμα Εκπαίδευσης-Κατάρτισης |
Τίτλος | Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Μαθησιακές Δυσκολίες |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Επιμορφωτής στο πλαίσιο του Προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ, φορέας υλοποίησης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
Έτος | 2008 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Προγράμμα Εκπαίδευσης-Κατάρτισης |
Τίτλος | Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Υπεύθυνος φορέας υλοποίησης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. |
Έτος | 2007 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | Ελληνικές παραδόσεις στα αραβικά μαθηματικά και τη φιλοσοφία |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Συνεργασίας Ελλάδας-Τυνησίας στο πλαίσιο των Διακρατικών Συνεργασιών του Προγράμματος ΕΠΑΝ Ανταγωνιστικότητα, Μικρό Βιβλίο με τις ερευνητικές εργασίες Διάρκεια 2 έτη, Πείπου 10000 Ευρώ |
Έτος | 2006 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Εθνικό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | Τεκμηρίωση, ανάπτυξη ψηφιακής συλλογής και δημιουργία μίας θεματικής πύλης (κόμβου) πληροφόρησης και ανταλλαγής απόψεων με θέμα την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Μελετητής και Υπεύθυνος Ομάδας εκτέλεσης του Προγράμματος, Ε.Π. Κοινωνία της Πληροφορίας σε συνεργασία με τον Τελικό Δικαιούχο Ν.Π.Ι.Δ. Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας. |
Έτος | 2006 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Προγράμμα Εκπαίδευσης-Κατάρτισης |
Τίτλος | Επιμόρφωση και Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Δυσκολίες Μάθησης |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Επιμορφωτής στο Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – ΥΠ.Ε.Π.Θ., Φορέας Υλοποίησης Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής,Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. |
Έτος | 2004 |
SÉRÉNUS La Section du cylindre. La Section du cône Micheline Decorps-Foulquier, Michel Federspiel, Kostas Nikolantonakis, Les Belles Lettres, Collection Budes, Paris, 320, 2019 |
Επιμελητής του Κατάλογου της Έκθεσης ΙΔΕΑ, Αρχαία Ελληνική Επιστήμη και Τεχνολογία Νικολαντωνάκης, Κ., Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – Νόησις, 214, 2018 |
Η Πρακτική Αριθμητική του Treviso. Μετάφραση Νικολαντωνάκης, Κ., & Ζήσης, Ι., Παιδαγωγική Σχολή – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, 170, 2018 |
Η Δεκάτη του Simon Stevin της Bruges. Μετάφραση – Διδακτικές Προτάσεις Νικολαντωνάκης, Κ., Παιδαγωγική Σχολή – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, 53, 2018 |
Challenges for Teaching Mathematics in Primary School. Problems from the Greek and Portuguese Mathematical Traditions Kostas Nikolantonakis, Fátima Regina Jorge, Maria de Fátima Paixão, Paulo Silveira, Matthew Anastasiadis, Instituto Politecnico de Castelo Branco, 120, 2018 |
Proceedings – Actas – Actes Mathematical Working Space - Espacio de Trabajo Matemático - Espace de Travail Mathématique, Fifth ETM Symposium - Quinto Simposio Internacional ETM - Cinquième Symposium E Inés Mª Gómez-Chacón, Alain Kuzniak, Kostas Nikolantonakis, Philippe R. Richard, Laurent Vivier, Faculty of Education - University of Western Macedonia Florina, Greece, 520, 2017 |
Επιμέλεια Πρακτικών του Πανελληνίου Συνεδρίου «Αριστοτέλης: ο homo universalis της αρχαιότητας και ο αέναος διάλογος με τις επιστήμες» Νικολαντωνάκης, Κ., Μπαφίτη, Ά., Μπούτσκου, Λ., Λαζαρίδου, Μ., Χαντόγλου, Παιδαγωγική Σχολή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, 560, 2016 |
Επιμελητής του 2nd Thematic Issue, του Menon Journal of Educational Research Nikolantonakis, K.,, Παιδαγωγική Σχολή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, 210, 2016 |
Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών Επιμ. Χ. Λεμονίδης & Κ. Νικολαντωνάκης, , , 2014 |
Metric System and Local Adoptions in Europe Fatima Paixao & Konstantinos Nikolantonakis, Instituto Politecnico de Castelo Branco, 114, 2012 |
Serenus d’ Antinoe dans la tradition Apollonienne et Archimedienne K. Nikolantonakis, Presses Universitaires Septentrion, 236, 2001 |
Astronomical Measurement Instruments from Ancient Greek Tradition Οικονόμου Ν., Νικολαντωνάκης, Κ., Νίτσιου, Π., Τεχνικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, 48, 2000 |
Σχέσεις περιμέτρου - εμβαδού με χρήση ΤΠΕ σε φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Δ. ΣΟΛΑΚΗΣ, Κ. ΝΙΚΟΛΑΝΤΩΝΑΚΗΣ, International Journal of Educational Innovation,, Vol. 2, Issue 1, ΕΕΠΕΚ, , 2019 |
Ιστορικά Αριθμητικά Συστήματα με χρήση ΤΠΕ σε φοιτητές Α. ΤΣΑΡΤΣΑΡΑΚΗΣ, Κ. ΝΙΚΟΛΑΝΤΩΝΑΚΗΣ, International Journal of Educational Innovation,, Vol. 2, Issue 1, ΕΕΠΕΚ, , 2019 |
The Contribution of Mathematics online games to qualitative differentiation and intrinsic motivation of students with mild intellectual didabilities Manginas, J., Nikolantonakis, K.,, European Journal of Special Education Research, Vol. 3, Issue 1, 58-80, 2018 |
An understanding of basic mathematical concepts by students with mild intellectual disabilities through the use of online digital games Manginas, J., Nikolantonakis, C, European Journal of Intellectual Disability, , 1-24, 2017 |
Cognitive skills and mathematical performance, memory (short-term, long-term, working), mental performance and their relationship with the mathematical performance of pre-school students Manginas, J., Nikolantonakis, C., Papageorgioy (, European Journal of Education Studies, Vol. 3, Issue 12, 1-35, 2017 |
Θεοδόσιος o Τριπολίτης και Σερήνος ο Αντινοεύς: Δημιουργοί πρωτότυπων πραγματειών συνθετικής μορφής και παραγωγικής δομής, ή μη πρωτότυποι εργατικοί ερανιστές Νικολαντωνάκης, Κ.,, Ουτοπία, Τεύχος 121, 73-90, 2017 |
ETG idoines en France, en Grece et au Quebec – une etude comparative sur la formation initiale des enseignants du premier degree Beck, V., Braconne-Michoux, A., Nechache, A., Nikolantonakis, K., Vivier, L., Wieruzsewski, P.,, Menon Journal of Educational Research, 4 th Issue, 100-119, 2017 |
The Contribution of Mathematics online games to qualitative differentiation and intrinsic motivation of students with mild intellectual didabilities Manginas, J., Nikolantonakis, K., European Journal of Special Education Research, Vol. 3, Issue 1, 58-80, 2017 |
LE CONTENU MATHÉMATIQUE ET LES STRUCTURES DÉDUCTIVES DES TROIS LIVRES DU TRAITÉ LES SPHÉRIQUES DE THÉODOSE DE TRIPOLI Nikolantonakis, K, Bullettino di Storia delle Scienze Matematiche, 2, 133-171, 2016 |
A mathematical activity for the training of in-service primary school teachers using a systemic approach Nikolantonakis k., Journal of Greek Mathematics Society, Special Issue, Investigating complex systems in mathematics education, 7, 47-62, 2016 |
El ETM de Futuros Profesores de Primaria en un Trabajo sobre los Números Naturales en Cualquier Base Nikolantonakis, K., & Vivier, L., Bolema,, v. 30, n. 54, 23-44, 2016 |
ΙΣΟΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ Ματθαίος Αναστασιάδης & Κώστας Νικολαντωάκης, Επιστήμες της Αγωγής, , 68-92, 2015 |
STUDENTS’BEHAVIORS IN COMPUTATIONAL ESTIMATION CORRELATED WITH THEIR PROBLEM-SOLVING ABILITY C Lemonidis, E Nolka, K Nikolantonakis, MENON: Journal Of Educational Research, Volume 1 Issue Special, 46-60, 2014 |
Espaces de travail Géométrique en Formation Initiale de Professeurs du Premier degré en France et en Grèce lors d’une démarche de Preuve Nikolantonakis, K., & Vivier, L.,, Relime, 17, 191-210, 2014 |
Σχολείο, Μαθηματικά και Οικογένεια υπό το πρίσμα της Συστημικής Προσέγγισης: μια Μελέτη περίπτωσης Καρκαζή, Ε., & Νικολαντωνάκης, Κ.,, Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 7, 75-90, 2014 |
Positions numeration in any base for future Elementary school teachers in France and Greece: one discussion via Registers and Praxis Νikolantonakis, K., & Vivier, L., Menon, 2a, 99-114, 2013 |
APOLLONIUS DE PERGE, SERENUS D’ANTINOE, THABIT IBN QURRA ET LES RECHERCHES SUR LES SECTIONS CONIQUES ET CYLINDRIQUES Nikolantonakis, K., Bollettino di storia delle scienze matematiche, 33, 9-37, 2013 |
Were there “Revolutions” in Mathematics? Examples from the History of Mathematics in light of T.S. Kuhn’s historical philosophy of science Nikolantonakis, K., Ganita Bharati, 33, 1-2, 29-43, 2013 |
Registre et Praxis numérique en fin de Première Année de Primaire Block, D., Nikolantonakis, K., & Vivier, L., Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives, IREM de Strasbourg, 17, 59-86, 2012 |
Examen des traités sur la Section du Cylindre et sur la Section du Cône de Sérénos d'Antinoé à la lumière de la tradition de l'Optique Géométrique Ancienne Nikolantonakis, K., Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica, 4, 75-92, 2011 |
History of Mathematics for Primary School Teachers’ Training Nikolantonakis, K., Ganita Bharati, 30,2, 181-194, 2009 |
Les enseignants grecs face aux problèmes réalistes: l'influence des déterminants personnels des enseignants concernant leurs réponses Lemonidis, Ch., Panagiotopoulos, I., & Nikolantonakis, K.,, Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives, 14, 195-212, 2009 |
Ελληνικός πολλαπλασιασμός: Ένας άγνωστος ιστορικός αλγόριθμος κατάλληλος για τη διδασκαλία Λεμονίδης, Σ., Νικολαντωνάκης, Κ., Σύγχρονη Εκπαίδευση, 151, 169-178, 2007 |
The treatise On the Section of a Cylinder of Serenus of Antinoeia and the Apollonius Tradition Nikolantonakis, K., Bollettino di storia delle Scienze Matematiche, 1, 51-75, 2007 |
Les Lemmes de la Collection de Pappus d’Alexandrie et les traites de la Section du Cylindre et de la Section du Cône de Sérénus d’Antinoé Nikolantonakis, K., Ganita Bharati, 26, 1-26, 2005 |
H Απολλλώνια Παράδοση στην ύστερη αρχαιότητα: Σερήνος ο Αντινοεύς Νικολαντωνάκης, Κ., Νεύσις, 7, 133-146, 1998 |
Η μέθοδος της Ιστορίας των μαθηματικών και η Επιστημολογία του T.S.Kuhn Νικολαντωνάκης, Κ., Διάσταση, 3-4, 69-96, 1995 |
Κωνικές τομές : Ιστορία και Εφαρμογές Νικολαντωνάκης, Ευκλείδης Γ, 32, 43-61, 1992 |
The contribution of the Chinese abacus to the development of the number sense A. Popotis, & K. Nikolantonakis, É. Barbin, U. T. Jankvist, T. H. Kjeldsen, B. Smestad & C. Tzanakis (Eds.), Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in mathematics Education (ESU-8) (Skriftserie 2019, nr 11). Oslo: Oslo Metropolitan University (ISBN 978-82-8364-211-7 (printed version), ISBN 978-82-8364-212-4 (online version)), Oslo Metropolitan University, 251-272, 2019 |
Developing geometric proportional thinking to 6th grade students with the use of a historical instrument of Errard de Bar le Duc T. Deligiannidis & K. Nikolantonakis, É. Barbin, U. T. Jankvist, T. H. Kjeldsen, B. Smestad & C. Tzanakis (Eds.), Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in mathematics Education (ESU-8) (Skriftserie 2019, nr 11). Oslo: Oslo Metropolitan University (ISBN 978-82-8364-211-7 (printed version), ISBN 978-82-8364-212-4 (online version)), Oslo Metropolitan University, 303-314, 2019 |
The teaching of logarithms in upper secondary school from a historical perspective E. Lappa & K. Nikolantonakis, É. Barbin, U. T. Jankvist, T. H. Kjeldsen, B. Smestad & C. Tzanakis (Eds.), Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in mathematics Education (ESU-8) (Skriftserie 2019, nr 11). Oslo: Oslo Metropolitan University (ISBN 978-82-8364-211-7 (printed version), ISBN 978-82-8364-212-4 (online version)), Oslo Metropolitan University, 331-342, 2019 |
Carried and borrowed number in the light of the Mathematical Working Space Apostolos Popotis and Konstantinos Nikolantonakis, Vivier, L., Montoya Delgadillo, E., Richard, P. R., Gómez-Chacón, I., Kuzniak, A., Maschietto, M. & Tanguay, D. (Eds). (2019). Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique (ETM6, 13-18 décembre 2018). Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso., Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 295-308, 2019 |
The Mathematical Working Space in teaching of logarithms in upper secondary school Eleni Lappa & Kostas Nikolantonakis, Vivier, L., Montoya Delgadillo, E., Richard, P. R., Gómez-Chacón, I., Kuzniak, A., Maschietto, M. & Tanguay, D. (Eds). (2019). Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique (ETM6, 13-18 décembre 2018). Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso., Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 323-334, 2019 |
La numération sécimale en formation initiale des enseignants du premier degré Annette Braconne-Michoux, Konstantinos Nikolantonakis & Laurent Vivier, Vivier, L., Montoya Delgadillo, E., Richard, P. R., Gómez-Chacón, I., Kuzniak, A., Maschietto, M. & Tanguay, D. (Eds). (2019). Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique (ETM6, 13-18 décembre 2018). Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso., Valparaíso, Chile: Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 513-516, 2019 |
Η Περιπέτεια της Δευτεροβάθμιας Εξίσωσης στην Ινδία για Μαθητές Γ’ Γυμνασίου Τσιπουρά, Φ., & Νικολαντωνάκης, Κ.,, Πρακτικά 10ης Διεθνούς Μαθηματικής Εβδομάδας, Θεσσαλονίκη, , 2018 |
The contribution of the Chinese abacus to the development of the number sense (Workshop) Popotis, Α., & Nikolantonakis, Κ.,, Proceedings of On the History and Epistemology in Mathematics Education European Summer University, OsloMet – Oslo Metropolitan University, Oslo, Norway, 21, 2018 |
Developing geometric proportional thinking to 6th grade students with the use of a historical instrument of Errard de Bar le Duc Deligiannidis, Τ., & Nikolantonakis, Κ.,, Proceedings of On the History and Epistemology in Mathematics Education European Summer University, OsloMet – Oslo Metropolitan University, Oslo, Norway, 42, 2018 |
The teaching of logarithms in upper secondary school from a historical perspective Lappa, Ε., & Nikolantonakis, Κ.,, Proceedings of On the History and Epistemology in Mathematics Education European Summer University, OsloMet – Oslo Metropolitan University, Oslo, Norway, 55, 2018 |
La numération sécimale en formation initiale des enseignants du premier degré, Poster Braconne-Michoux, A., Nikolantonakis, K., Vivier, L.,, 45e Colloque Copilerem,, Blois, , 2018 |
Η κατανόηση των βασικών μαθηματικών εννοιών από μαθητές με ελαφρά νοητική αναπηρία εφαρμόζοντας διδακτική παρέμβαση που περιλαμβάνει ψηφιακά παιχνίδια Μαγγίνας, Ι., Νικολαντωνάκης, Κ., Αλευριάδου, Α.,, Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου Σχολικής Ψυχολογίας, Σχολική Ψυχολογία, Εκπαίδευση και Κοινωνία: Συνεργασίες και Προκλήσεις, Βόλος, 194, 2017 |
Η σχέση μουσικής ακουστικότητας και μαθηματικής επίδοσης σε μαθητές δευτέρας τάξης Δημοτικού Μαγγίνας, Ι., Νικολαντωνάκης, Κ., Γουναροπούλου, Σπ.,, Πρακτικά 7ου Συνεδρίου Ενεδίμ, Μαθηματική Γνώση και Διδακτικές Πρακτικές, Αθήνα, 857-868, 2017 |
Mesurer des Distances Inaccessibles et l’ETMgéométrie: Désigner des Séries Didactiques en utilisant une Source Historique Primaire (Poster) Papadopoulos, F., & Nikolantonakis, K.,, Inés Mª Gómez-Chacón, Alain Kuzniak, Kostas Nikolantonakis, Philippe R. Richard, Laurent Vivier, Proceedings – Actas – Actes Mathematical Working Space - Espacio de Trabajo Matemático - Espace de Travail Mathématique, Fifth ETM Symposium - Quinto Simposio Internacional ETM - Cinquième Symposium ETM, Faculty of Education - University of Western Macedonia Florina, Greece, 505-508, 2017 |
Geometric Working Spaces support the Teaching of Geometry with Historical Sources Tsiapou, V., & Nikolantonakis, K., (Tsiapou, V., & Nikolantonakis, K.,, Inés Mª Gómez-Chacón, Alain Kuzniak, Kostas Nikolantonakis, Philippe R. Richard, Laurent Vivier, Proceedings – Actas – Actes Mathematical Working Space - Espacio de Trabajo Matemático - Espace de Travail Mathématique, Fifth ETM Symposium - Quinto Simposio Internacional ETM - Cinquième Symposium ETM, Faculty of Education - University of Western Macedonia Florina, Greece, 309-325, 2017 |
The Mathematical Working Space in the case of Area and Perimeter: Concepts’ Definitions and Measurement-Calculation Processes Anastasiadis, M., & Nikolantonakis, K.,, Inés Mª Gómez-Chacón, Alain Kuzniak, Kostas Nikolantonakis, Philippe R. Richard, Laurent Vivier, Proceedings – Actas – Actes Mathematical Working Space - Espacio de Trabajo Matemático - Espace de Travail Mathématique, Fifth ETM Symposium - Quinto Simposio Internacional ETM - Cinquième Symposium ETM, Faculty of Education - University of Western Macedonia Florina, Greece, 117-131, 2017 |
Αριστοτέλης και οι θεωρήσεις του για την μαθηματική επιστήμη Νικολαντωνάκης Κ., Αριστοτέλης: ο homo universalis της αρχαιότητας και ο αέναος διάλογος με τις επιστήμες, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα, , 2016 |
Αριστοτέλης: Περί Φύσης και Ανθρώπου Νικολαντωνάκης, Κ., Νικολαντωνάκης, Κ., Μπαφίτη, Ά., Μπούτσκου, Λ., Λαζαρίδου, Μ., Χαντόγλου, Π., (Επιμέλεια) Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου «Αριστοτέλης: ο homo universalis της αρχαιότητας και ο αέναος διάλογος με τις επιστήμες», Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, , 2016 |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΑΠΡΟΣΙΤΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Παπαδόπουλος, Φ., & Νικολαντωνάκης, Κ., 33ο Συνέδριο Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Χανιά, 801-811, 2016 |
Ο ΑΞΟΝΑΣ ΧΩΡΟΣ-ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ-ΕΜΒΑΔΟΥ Ματθαίος Αναστασιάδης & Κώστας Νικολαντωνάκης, 6ο Συνέδριο ΕΝΕΔΙΜ, Θεσσαλονίκη, , 2015 |
The study of the notion of carried number through the Chinese abacus Tsiapou, V., & Nikolantonakis, K.,, Proceedings of Education across boarders, University of Western Macedonia, , 2014 |
The Development of place value Concepts to sixth grade students via the study of the Chinese abacus . Tsiapou, V., & Nikolantonakis, K.,, Cerme 8, WG 12, 6-10 February 2013, Manavgat-Side, Antalya – Turkey, , 2013 |
Studies on the problem of minimum and maximum in Conic Sections’ traditions. Apollonios of Perga and Serenus of Antinoeia Nikolantonakis, K., The Circulation of Science and Technology: Proceedings of the 4th International Conference of the ESHS, Barcelona, 18-20 November 2010, Barcelona, 272-280, 2012 |
Το παιχνίδι – δραστηριότητα “Ο αριθμός στόχος” σε εν ενεργεία δασκάλους/ες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπό το πρίσμα της συστημικής προσέγγισης Νικολαντωνάκης, Κ., Πρακτικά 10ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των μαθηματικών, Αθήνα, 129-148, 2012 |
Συστημική ανάγνωση μιας μαθηματικής δραστηριότητας σε μία σχολική τάξη Καρκαζή, Ε., & Νικολαντωνάκης, Κ.,, Πρακτικά 4ου Συνεδρίου της ΕΝΕΔΙΜ με γενικό θέμα Η τάξη ως πεδίο ανάπτυξης μαθηματικής δραστηριότητας, Ιωάννινα, 97-104, 2011 |
La Multiplication Grecque: un algorithme d’origine historique et son enseignement à l’éducation grecque Nikolantonakis, K., & Lemonidis, Ch.,, Kuzniak, A., & Sokhna, M., Enseignement des mathématiques et développement: enjeux de société et de formation. Actes du Colloque Espace Mathématique Francophone. Revue Internationale Francophone, Dakar, 45-56, 2011 |
Historical Methods for Multiplication Smestad, B., & Nikolantonakis, K.,, Proceedings 6th European Summer University, History and Epistemology in Mathematics Education, Vienna, 235-244, 2011 |
Η Λύση Προβλημάτων Μοντελοποίησης σε μαθητές ΣΤ' Δημοτικού και σε Μελλοντικούς Δασκάλους: μια μελέτη περίπτωσης Λεμονίδης, Χ., Νικολαντωνάκης, Κ., & Μήτσου, Ε.,, Πρακτικά 28ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας με Θέμα Μαθηματική Μοντελοποίηση: Εφαρμογές στις Επιστήμες, την Τεχνολογία και την Εκπαίδευση, ΕΜΕ, Αθήνα, 367-385, 2011 |
Μαθηματικά και Γραφιστική στα Logos των Ποδοσφαιρικών Ομάδων Μιχαηλίδης, Η., Νικολαντωνάκης, Κ., Βαμβακίδου, Ι.,, Πρακτικά 9ου Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των μαθηματικών με θέμα Μαθηματικά και Τέχνες στην Εκπαίδευση, Αθήνα, 337-350, 2011 |
Η εφαρμογή της δραστηριότητας «Η Κούρσα για το 20» σε μαθητές Γ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου στο Νομό Πέλλας Νικολαντωνάκης, Κ., Πρακτικά 8ου Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των μαθηματικών με θέμα Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, Αθήνα, 56-69, 2010 |
Registres et praxis pour la numération de position en base quelconque – une étude statistique en France et en Grèce Nikolantonakis, K., & Vivier, K.,, Régnier, J.-C., Spagnolo, F., Di Paola, B., & Gras, R., (éds) Analyse statistique implicative - objet de recherche et de formation en analyse de données, outil pour la recherche multidisciplinaire. Prolongements des débats. 165-186. QRDM Quaderni di Ricerca in Didattica – GRIM ISSN on line 1592-4424, Palerme, 129-143, 2010 |
La numération en base quelconque pour la formation des enseignants du premier degré en France et en Grèce. Une étude articulant registres et praxéologies Nikolantonakis, K., & Vivier, L.,, Chypre et France, Recherche en didactique des mathématiques, Lefkosia, 171-186, 2009 |
Σχολείο, Μαθηματικά και Οικογένεια υπό το πρίσμα της Συστημικής Προσέγγισης Καρκαζή, Ε., & Νικολαντωνάκης, Κ.,, Πρακτικά 3ου Συνεδρίου της ΕΝΕΔΙΜ με γενικό θέμα Μαθηματική Εκπαίδευση και Οικογενειακές Πρακτικές, Ρόδος, 161-170, 2009 |
Did we have “Revolutions” in Mathematics? Examples from the History of Mathematics on the light of T.S. Kuhn’s historical philosophy of science Nikolantonakis, K., Proceedings 5th European Summer University, History and Epistemology in Mathematics Education, Prague, 97-105, 2008 |
Multiculturalism, History of Mathematics and Schoolbook of the third class in Primary School in Greece Lemonidis, Ch., & Nikolantonakis, K.,, Πρακτικά 5ου Συνεδρίου Mathematics Education and Society, Albufeira, 398-405, 2008 |
Weights and Measures: the Greek efforts to integrate the Metric System Nikolantonakis, K., 2nd International Conference of the European Society for the History of Science, The Global and the Local: The History of Science and the Cultural Integration of Europe, Cracow, 87-94, 2007 |
Τα αριθμητικά συστήματα στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νικολαντωνάκης, Κ., Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΕΝΕΔΙΜ με θέμα Τυπικά και Άτυπα Μαθηματικά: χαρακτηριστικά, σχέσεις και αλληλεπιδράσεις στο πλαίσιο της μαθηματικής εκπαίδευσης, Αλεξανδρούπολη, 545-555, 2007 |
Εικονογραφημένη ιστορία των μαθηματικών: Η ζωή του Πυθαγόρα του Σάμιου Νικολαντωνάκης, Κ., 6ου Διημέρου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών με θέμα: «Μαθηματικά και Λογοτεχνία», Θεσσαλονίκη, 109-124, 2007 |
Ιστορία των Μαθηματικών και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Νικολαντωνάκης, Κ., Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, Ιωάννινα, 445-453, 2007 |
L’histoire des mathématiques dans le cadre de la pluridisciplinarité: le cas des mesures Nikolantonakis, K., L’enseignement des Mathématiques face aux défis de l’école et des communautés, Sherbrooke, 125-137, 2006 |
Serenus d’ Antinoe: entre Apollonius de Perga et Thabit ibn Qurra Nikolantonakis, K., Proceedings of the XXIst International Congress of History of Science, Mexico City, 235-247, 2005 |
Η πράξη του πολλαπλασιασμού στο πλαίσιο ενός προγράμματος επιμόρφωσης Δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νικολαντωνάκης, Κ., Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Διδακτικής των Μαθηματικών, Ρέθυμνο, 147-157, 2005 |
Οι Πραγματείες Περί Κυλίνδρου Τομής και Περί Κώνου Τομής του Σερήνου του Αντινοέα: Από το Βυζάντιο στην Δύση Νικολαντωνάκης, Κ., Βυζάντιο-Βενετία-Νεώτερος Ελληνισμός. Μια περιπλάνηση στον κόσμο της ελληνικής επιστημονικής σκέψης, Αθήνα, 177-210, 2003 |
Η κατάθεση μιας εμπειρίας από την επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών, Νικολαντωνάκης, Κ., 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Μαθηματικών και της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, Βόλος, 232-238, 2003 |
Les Recherches sur les Sections Cylindriques dans la période Héllenistique: Sérénus d’Antinoe Nikolantonakis, K., Documents de Travail του Équipe expérimentale Formalismes, Formes et Données sensibles: recherches historiques, philosophiques et mathématiques (F2DS) στο πλαίσιο του σεμιναρίου «Ιστορία της Γεωμετρίας» στο CNRS/Maison des sciences de l'homme, Paris, 88-102, 1998 |
History of Mathematics in Mathematics Education Anastasiadis, M., & Nikolantonakis K. (2016). PRIMARY SOURCES AND HISTORY-BASED PROBLEMS ABOUT ISOPERIMETRY: A USE OF MATHEMATICS HISTORY IN GRADE SIX., Menon Education Journal, Special Issue 2, 31-50, 2016 |
THE DEVELOPMENT OF PLACE VALUE CONCEPTS AND THE NOTION OF CARRIED NUMBER AMONG SIXTH GRADE STUDENTS VIA THE STUDY OF THE CHINESE ABACUS. Tsiapou, V., & Nikolantonakis K. (2016)., , Special Issue 2, 51-65, 2016 |
ETG idoines en France, en Grèce et au Québec – une étude comparative sur la formation initiale des enseignants du premier degré Annette Braconne-Michoux, Vincent Beck, Assia Nechache, Kostas Nikolantonakis, Laurent Vivier, Actes Quatrième Symposium ETM Espace de Travail Mathématique, , 631-635, 2015 |
The Algorithm of Extraction in Greek and Sino-Indian Mathematical Traditions Yaoyong, D., & Nikolantonakis, K.,, Yadav, B.S., & Mohan, M., (éds.), Ancient Indian Leaps into Mathematics, Springer, 1, 171-184, 2011 |
Ευρωπαϊκή και μη ευρωπαϊκή επιστήμη Βανδουλάκης, Ι., & Νικολαντωνάκης, Κ.,, Καλδής, Β., (επιμ.). Κείμενα Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών, Πάτρα: ΕΑΠ, 1, 21-38, 2008 |
Ιστορία αριθμών, ιστορία μαθηματικών, μάθημα αρίθμησης μέσω αφήγησης Νικολαντωνάκης, Κ., & Βαμβακίδου, Ι.,, Η Προσχολική Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές, Επιμ. Δ.-Μ. Κακανά & Γ. Σιμούλη, Εκδ. Επίκεντρο., 1, 455-461, 2008 |