Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά (YE) είναι τα μαθήματα που κατατάσσονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες και προσφέρονται για να τα επιλέξει ο φοιτητής, με την υποχρέωση η επιλογή του αυτή να αντιστοιχεί σε δύο από τα μαθήματα της κάθε κατηγορίας (σύνολο: 6 μαθήματα). Οι κατηγορίες είναι οι εξής: α) Επιστήμες της Αγωγής, β) Ανθρωπιστικές Επιστήμες και η Διδακτική τους και γ) Θετικές Επιστήμες και η Διδακτική τους. Εφόσον επιλεγούν από το φοιτητή τα συγκεκριμένα μαθήματα – με τον τρόπο που αναφέρεται παραπάνω – , θεωρούνται στο εξής ως Υποχρεωτικά και κανένα δεν μπορεί να αντικατασταθεί από άλλο Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικό μάθημα. Εξαίρεση μπορεί να ισχύσει εφόσον κάποιο συγκεκριμένο μάθημα έχει πάψει πια να προσφέρεται, οπότε θα πρέπει να αντικατασταθεί από άλλο μάθημα της ίδιας κατηγορίας.
Τα Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά (ΥΕ) μαθήματα αποβλέπουν στην εμβάθυνση σε επιμέρους θέματα και προβλήματα της επιστήμης αναφοράς τους και παράλληλα στη μύηση και εξοικείωση του φοιτητή με την ερευνητική διαδικασία. Για το λόγο αυτό έχουν κυρίως σεμιναριακή ή εργαστηριακή μορφή. Στα πλαίσια ενός τέτοιου μαθήματος οι φοιτητές αναλαμβάνουν την εκπόνηση γραπτών εργασιών και εισηγήσεων ή μικρές επιμέρους έρευνες, ατομικές ή συλλογικές, οι οποίες γίνονται είτε αυτοτελώς είτε στα πλαίσια των ερευνητικών δραστηριοτήτων των διδασκόντων. Κάθε Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικό μάθημα μπορεί να επιλεγεί από 30 φοιτητές κατ’ ανώτατο όριο˙ ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί, εφόσον το μάθημα επιλεγεί ως μάθημα Ελεύθερης Επιλογής από φοιτητές του Τμήματος ή άλλων Τμημάτων ή εφόσον τα προσφερόμενα μαθήματα στην κάθε κατηγορία δεν μπορούν να καλύψουν τον απαιτούμενο αριθμό θέσεων.
Στα τρία πρώτα εξάμηνα σπουδών δε δίνεται η δυνατότητα για συμμετοχή σε Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά μαθήματα, επειδή το πρόγραμμα αυτών των εξαμήνων καλύπτεται σε μεγάλη έκταση από Υποχρεωτικά Μαθήματα. Η δυνατότητα αυτή δίνεται για πρώτη φορά στο 4ο εξάμηνο, ενώ στα επόμενα εξάμηνα τα περιθώρια για συμμετοχή σε Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά μαθήματα αυξάνονται βαθμιαία. Εξάλλου αρκετά από τα μαθήματα αυτά προαπαιτούν την επιτυχή εξέταση σε αντίστοιχα Υποχρεωτικά μαθήματα. Σε περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις ενός Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικού μαθήματος, ο φοιτητής που το είχε επιλέξει υποχρεούται να το παρακολουθήσει ξανά σε επόμενο εξάμηνο, εφόσον προσφέρεται. Μόνο στην περίπτωση που δεν προσφέρεται το μάθημα αυτό, είναι δυνατό να αντικατασταθεί από άλλο Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικό μάθημα της ίδιας ομάδας μαθημάτων.
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Χειμερινού Εξαμήνου
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Επιστημών της Αγωγής (ΕΑ)
ΚΩΔ | ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ECTS |
ΥΕ 131 | Αναλυτικά Προγράμματα | Β. Παπαδοπούλου | 4 |
ΥΕ 132 | Διδακτική της Πρώτης Ανάγνωσης και Γραφής | Κ. Δημητριάδου | 4 |
ΥΕ 133 | Παιδαγωγική του ελεύθερου χρόνου | Ι. Θωίδης | 4 |
ΥΕ 135 | Ιστορία της Αγωγής | Σ. Ηλιάδου – Τάχου | 4 |
ΥΕ 136 | Εννοιολογική ανάπτυξη | Δ. Πνευματικός | 4 |
ΥΕ 134 | Οργάνωση και Λειτουργία σχολικής μονάδας | Γ. Ιορδανίδης | 4 |
ΥΕ 137 | Αξιολόγηση και Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών και Προβλημάτων Συμπεριφοράς | Δ. Αναστασίου | 4 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Ανθρωπιστικών Επιστημών (ΑΕ)
ΚΩΔ | ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ECTS |
ΥΕ 231 | Ο Ελληνισμός της Ρωσίας και της πρώην Σοβιετικής Ένωσης | Κ. Φωτιάδης | 4 |
ΥΕ 232 | Νεοελληνική Ποίηση – Παιδική Ποίηση | Α. Ακριτόπουλος | 4 |
ΥΕ 267 | Μουσειακή Εκπαίδευση (ΥΕ234) | Α. Ανδρέου | 4 |
ΥΕ 239 | Παραδοσιακοί χοροί | Κ. Σέμογλου | 4 |
ΥΕ 240 | Μέτρηση και Αξιολόγηση αντιληπτικο-κινητικών Ικανοτήτων και Δεξιοτήτων | Κ. Σέμογλου | 4 |
ΥΕ 249 | Μουσική Θεωρία και Πράξη | Έκτακτο Διδακτικό Προσωπικό | 4 |
ΥΕ 265 | Το λεξιλόγιο: περιγραφή και διδασκαλία του | Α. Σακελλαρίου | 4 |
ΥΕ 256 | Στρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης και επικοινωνίας | Ε. Γρίβα | 4 |
ΥΕ 258 | Εναλλακτικές μορφές Αξιολόγησης των Γλωσσικών Δεξιοτήτων | Ε. Γρίβα | 4 |
ΥΕ 261 | Ειδικά θέματα Διδακτικής της Ιστορίας | Κ. Κασβίκης | 4 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Θετικών Επιστημών (ΘΕ)
ΚΩΔ | ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ECTS |
ΥΕ 331 | Κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τα Μαθηματικά με χρήση Πληροφορικής Τεχνολογίας | Χ. Λεμονίδης | 4 |
ΥΕ 332 | Επιστημολογία | Κ. Νικολαντωνάκης | 4 |
ΥΕ 333 | Εφαρμοσμένη Στατιστική | Ε. Τσακιρίδου | 4 |
ΥΕ 335 | Σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού | Ν. Φαχαντίδης | 4 |
ΥΕ 345 | Διαχείριση Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας Ι | Ε. Τσακιρίδου | 4 |
ΥΕ 349 | Εφαρμογές προγραμμάτων για την αειφορία στο δημοτικό σχολείο | Γ. Μαλανδράκης | 4 |
ΥΕ 431 | Β’ Φάση:Διδακτική της Μελέτης Περιβάλλοντος | Γ. Μαλανδράκης | 4 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης
Θεωρητική και πρακτική διδακτική κατάρτιση | ECTS | |
Β’ φάση | Διδακτική επιμέρους μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου | |
ΥΕ 431 | Διδακτική της Μελέτης Περιβάλλοντος | 5 |
ΥΕ 432 | Διδακτική των Θρησκευτικών | 5 |
ΥΕ 433 | Διδακτική των Εικαστικών | 5 |
ΥΕ 434 | Διδακτική της Μουσικής | 5 |
ΥΕ 435 | Διδακτική της Φυσικής Αγωγής | 5 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα (ΥΕ) & Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής (ΕΕ) Εαρινού Εξαμήνου
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Επιστημών της Αγωγής (ΕΑ)
ΚΩΔ | ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ECTS |
ΥΕ/ΕΕ 140 | Διαπολιτισμική Εκπαίδευση | Β. Παπαδοπούλου | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 142 | Ολοήμερο σχολείο. Θεωρία και πράξη | Ι. Θωίδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 145 | Ηθική και Συναισθηματική ανάπτυξη | Δ. Πνευματικός | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 144 | Iστορία της Εκπαίδευσης στη Μακεδονία | Σ. Ηλιάδου – Τάχου | 4 |
ΥΕ/146 | Νοητική Καθυστέρηση και αναπτυξιακές αναπηρίες | Δ. Αναστασίου | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 151 | Συμβουλευτική μαθητών – γονέων | Έκτακτο Διδακτικό Προσωπικό | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 154 | Οργανωσιακή Συμπεριφορά | Γ. Ιορδανίδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 155 | Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας σε μικτές τάξεις | Κ.Δημητριάδου | 4 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Ανθρωπιστικών Επιστημών (ΑΕ)
ΚΩΔ | ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ECTS |
ΥΕ/ΕΕ 242 | Μικρασιατικός Ελληνισμός | Κ. Φωτιάδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 243 | Διδακτική της Λογοτεχνίας | Α. Ακριτόπουλος | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 244 | Πεζογραφική Λογοτεχνία για Παιδιά & Εφήβους | Α. Ακριτόπουλος | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 245 | Γλωσσοπαιδαγωγικά θέματα | Σ. Καμαρούδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 248 | Παιδαγωγικές Κινητικές Εφαρμογές | Κ. Σέμογλου | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 254 | Πολιτισμικά Στοιχεία Ολυμπιακών Αγώνων του 4ου αιώνα μ.Χ. | π. Ειρ. Χατζηεφραιμίδης | 4 |
ΥΕ 255 | Μακεδονία & Προσφυγικός Ελληνισμός | Κ. Φωτιάδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 257 | Εισαγωγή στη Διγλωσσία: Διγλωσσία & Εκπαίδευση | Ε. Γρίβα | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 262 | Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Πολιτισμού | Κ. Κασβίκης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 263 | Ιστορία & Εικόνα | Α. Ανδρέου | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 264 | Κείμενα Ελληνικής Γλώσσας | Σ. Καμαρούδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 266 | Ο γραμματισμός στο σχολείο: κατανόηση και παραγωγή κειμένων | Α. Σακελλαρίου | 4 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Θετικών Επιστημών (ΘΕ)
ΚΩΔ | ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ECTS |
ΥΕ/ΕΕ 337 | Στοιχεία Ιστορίας των Μαθηματικών και Μαθηματική Εκπαίδευση | Κ. Νικολαντωνάκης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 338 | Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου στις Φυσικές Επιστήμες | Α. Σπύρτου | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 339 | Εικονική Πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές Εφαρμογές Τεχνητής Ευφυΐας | Ν. Φαχαντίδης | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 342 | Εφαρμογές Εκπαιδευτικής Έρευνας | Ε. Τσακιρίδου | 4 |
ΥΕ/ΕΕ 346 | Διαχείριση Επιχειρηματικότητας και καινοτομίας ΙΙ | Ε. Τσακιρίδου | 4 |
Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης
Θεωρητική και πρακτική διδακτική κατάρτιση | ECTS | |
Β’ φάση | Διδακτική επιμέρους μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου | |
ΥΕ 431 | Διδακτική της Μελέτης Περιβάλλοντος | 5 |
ΥΕ 432 | Διδακτική των Θρησκευτικών | 5 |
ΥΕ 433 | Διδακτική των Εικαστικών | 5 |
ΥΕ 434 | Διδακτική της Μουσικής | 5 |
ΥΕ 435 | Διδακτική της Φυσικής Αγωγής | 5 |