Σακελλαρίου Αγγελική

Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Εφαρμοσμένη γλωσσολογία στην εκπαίδευση
Γραφείο: 317
Τηλέφωνο: 2385055012
E-mail: asakellariou@uowm.gr
Ακαδημαϊκοί τίτλοι
  • Πτυχίο Φιλολογίας με ειδίκευση στη Γλωσσολογία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (D.E.A.) στη Γλωσσολογία από την Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales του Παρισιού.
  • Διδακτορικό Δίπλωμα (Doctorat) στη Γλωσσολογία από την Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales του Παρισιού με επόπτη καθηγητή τον Oswald Ducrot.
  • Μεταδιδακτορικό Δίπλωμα στη Διδακτική της Γλώσσας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα Διδακτική της γλώσσας, γραμματικά φαινόμενα, λεξιλόγιο, κειμενικά είδη. Επίσης, γενικότερα, η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο τα πορίσματα της θεωρητικής μελέτης της γλώσσας μπορούν να συνδεθούν με τη διδακτική της. Διδασκόμενα μαθήματα
  • Η ελληνική γλώσσα και η γραμματική της (Υ203)
  • Διδακτική της γλώσσας (Υ402)
  • Το λεξιλόγιο: περιγραφή και διδασκαλία του(επιλογής)
  • Γραμματισμός στα κειμενικά είδη (επιλογής)
ΠτυχίοΕπιμόρφωση 6 ωρών
ΤίτλοςΕκπαίδευση στη συγγραφή δίγλωσσου λεξικού
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΦορέας Διοργάνωσης: Κοντύλι
Τίτλος2010
ΠτυχίοΕπιμόρφωση 15 ωρών
ΤίτλοςΕκπαίδευση στην ανάλυση και επεξεργασία σωμάτων κειμένων (corpus)
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΦορέας Διοργάνωσης: Κοντύλι, Κεντρικός εισηγητής: Δ. Γούτσος, Αν. Καθηγητής Γλωσσολογίας ΕΚΠΑ
Τίτλος2010
ΠτυχίοΕπιμόρφωση 60 ωρών
ΤίτλοςΠαρατήρηση τάξεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γαλλικής Εκπαίδευσης. («Stage d’observation de classes dans l’enseignement primaire et secondaire»).
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαAlliance Française Μπορντό Γαλλίας
Τίτλος2008
ΠτυχίοΕπιμόρφωση 35 ωρών
ΤίτλοςΔημιουργία Αναγνωστικών Κύκλων με χρήση διαδικτυακών εφαρμογών
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης
Τίτλος2008
ΠτυχίοΕπιμόρφωση. Παρακολούθηση του μαθήματος του καθηγητή του ΑΠΘ Σ. Χατζησαββίδη
ΤίτλοςΔιδακτική της ελληνικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο. Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναβάθμισης στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΑΠΘ
Τίτλος2003
ΠτυχίοΜεταδιδακτορική Έρευνα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (υποτροφία ΙΚΥ)
ΤίτλοςΤα συνώνυμα της Νέας Ελληνικής: Πρόταση κατηγοριοποίησής τους και έρευνα σε μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΕΚΠΑ, Ελλάδα
Τίτλος2002
ΠτυχίοΔιδακτορικό. Βαθμός: ΑΡΙΣΤΑ ΜΕ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ (υποτροφία ΙΚΥ)
ΤίτλοςΣημασιολογική περιγραφή του παρατατικού της Νέας Ελληνικής. Επιχειρηματολογική προσέγγιση (Description sémantique du paratatikos en grec moderne: Approche argumentative).
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαEcole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Παρίσι
Τίτλος1998
ΠτυχίοΜεταπτυχιακό, DEA (υποτροφία ΙΚΥ)
ΤίτλοςDEA, Sciences du langage
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαEcole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Παρίσι
Τίτλος1992
ΠτυχίοΠτυχίο Βαθμός: ΑΡΙΣΤΑ (8 9/10)
ΤίτλοςΤμήμα Φιλολογίας, κατεύθυνση Γλωσσολογίας
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΕΚΠΑ, Ελλάδα
Τίτλος1989
ΠτυχίοΞένη γλώσσα. Αγγλική.
ΤίτλοςProficiency in English
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαUniversity of Cambridge
Τίτλος
ΠτυχίοΞένη Γλώσσα. Γαλλική.
ΤίτλοςDiplôme d’Etudes Supérieures en Langue Française
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαInstitut Français d’Athènes
Τίτλος
ΠτυχίοΞένη γλώσσα. Γερμανική.
ΤίτλοςGrundstuffe Diplom
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαGoethe Institut
Τίτλος
ΠτυχίοΞένη γλώσσα. Τουρκική.
Τίτλος1ο έτος εκμάθησης ενηλίκων
Εκπ. Ίδρυμα - ΤοποθεσίαΊδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου
Τίτλος
Θέση - ΤίτλοςΕπισκέπτρια καθηγήτρια
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδασκαλία με ανάθεση του μαθήματος «Διδακτική Μεθοδολογία του Μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Β/βάθμια Εκπαίδευση».
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΑΠΘ, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Έτοςεαρινό εξάμηνο 2010-11
Θέση - ΤίτλοςΕπίκουρη Καθηγήτρια
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΕφαρμοσμένη Γλωσσολογία στην Εκπαίδευση
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΔΜ
Έτος2013
Θέση - ΤίτλοςΛεκτόρισσα
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΕφαρμοσμένη γλωσσολογία στην εκπαίδευση.
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Έτος2009- 2013
Θέση - ΤίτλοςΕιδική Επιστήμων βάσει του Π.Δ. 407/80
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδασκαλία του μαθήματος "Η νεοελληνική γλώσσα και η γραμματική της".
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΠαναπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Έτος2007-2009
Θέση - ΤίτλοςΤακτική Ερευνήτρια Γ΄ Βαθμίδας
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΑντικείμενο: Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγηση της γλωσσικής επίδοσης, την κατάρτιση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στις σύγχρονες γλώσσες, την εκπαίδευση – επιμόρφωση διδασκόντων την ελληνική ως ξένη/ δεύτερη γλώσσα.
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΤμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
Έτος2004-2009
Θέση - ΤίτλοςΕπιμορφώτρια στο Πρόγραμμα Εξομοίωσης των πτυχίων των δασκάλων διετούς φοίτησης.
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδασκαλία του μαθήματος "Διδασκαλία της νέας ελληνικής ως μητρικής γλώσσας.
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΑΠΘ, ΠΤΔΕ
Έτος2003-4
Θέση - ΤίτλοςΤακτική Ερευνήτρια Δ΄ Βαθμίδας
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΑντικείμενο: Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγηση της γλωσσικής επίδοσης, την κατάρτιση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στις σύγχρονες γλώσσες, την εκπαίδευση – επιμόρφωση διδασκόντων την ελληνική ως ξένη/ δεύτερη γλώσσα.
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΤμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
Έτος2001-2004
Θέση - ΤίτλοςΔιορισμένη Καθηγήτρια Φιλόλογος
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδασκαλία Φιλολογικών μαθημάτων Γυμνασίου
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΚαθηγήτρια φιλόλογος στο Γ΄ Γυμνάσιο («Βενετόκλειο») Ρόδου, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Δωδεκανήσου.
Έτος2000-2001
Θέση - ΤίτλοςΕιδική Επιστήμων βάσει του Π.Δ. 407/80
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδασκαλία μαθημάτων γλωσσολογίας και διδακτικής γλώσσας
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΠανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Έτος2000-1
Θέση - ΤίτλοςΕιδική Επιστήμων βάσει του Π.Δ. 407/80
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδάσκουσα τα μαθήματα: - Η διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, - Ιστορία της ελληνικής γλώσσας.
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΕΚΠΑ, ΠΤΔΕ
Έτος1999-2001
Θέση - ΤίτλοςΩρομίσθια καθηγήτρια
Αντικείμενο - ΚαθήκονταΔιδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
Εκπ. Ίδρυμα - Εταιρία - ΤοποθεσίαΔιδασκαλείο Νέας Ελληνικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ
Έτος1996-2000
Είδος ΜαθήματοςΜεταπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΣύγχρονες διδακτικές μέθοδοι - Εισαγωγή στον κριτικό γραμματισμό
ΠληροφορίεςΠρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών του ΠΤΔΕ, ΠΔΜ
Περίοδος2015-σήμερα
Είδος ΜαθήματοςΜεταπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΕκπαιδευτική Ρητορική
ΠληροφορίεςΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Περίοδος2013-4, χειμερι
Είδος ΜαθήματοςΠροπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΔιδακτική της γλώσσας (Υ402)
ΠληροφορίεςΠΤΔΕ ΠΔΜ
Περίοδος2009-σήμερα
Είδος ΜαθήματοςΠροπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΟ γραμματισμός στο σχολείο: κατανόηση και παραγωγή κειμένων (ΥΕ266)
ΠληροφορίεςΠΤΔΕ ΠΔΜ
Περίοδος2009-σήμερα
Είδος ΜαθήματοςΜεταπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΗ ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
ΠληροφορίεςΤμήμα Νηπιαγωγών ΠΔΜ
Περίοδος2009-11
Είδος ΜαθήματοςΠροπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΤο λεξιλόγιο: περιγραφή και διδασκαλία του (ΥΕ265)
ΠληροφορίεςΠΤΔΕ ΠΔΜ
Περίοδος2009- σήμερα
Είδος ΜαθήματοςΠροπτυχιακό
Τίτλος ΜαθήματοςΗ ελληνική γλώσσα και η γραμματική της (Υ203)
ΠληροφορίεςΠΤΔΕ ΠΔΜ
Περίοδος2007- σήμερα
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΤο επιχειρηματολογικό άρθρο: ένα σενάριο διδασκαλίας για το Δημοτικό σχολείο, Παπαδάκης Ιωάννης
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2017
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΓραφή-ανάγνωση και φιλαναγνωσία, Χριστοδούλου Ευγενία
Είδος ΣυμμετοχήςΒ΄ βαθμολογήτρια
Έτος2017
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιπλωματική εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του νέου ΠΣ για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ιωαννίδου Σοφία
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος επιτροπής
Έτος2017
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟ Αττικισμός από τον 1ο αιώνα π.Χ. μέχρι την καθαρεύουσα, Ζορμπάς Σταύρος
Είδος ΣυμμετοχήςΒ΄ βαθμολογήτρια
Έτος2017
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ανατροφοδότηση κατά τη διόρθωση του γραπτού λόγου: πεποιθήσεις και πρακτικές των φιλολόγων του Γυμνασίου Ζαρκογιάννη Ευανθία
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος επταμελούς επιτροπής
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιαή εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ γλώσσα της διαφήμισης: ένα διδακτικό σενάριο για το Δημοτικό σχολείο, Ιφιγένεια Ξάνθη
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία, ΠΤΔΕ, ΠΔΜ
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΔημοσιογραφικό άρθρο: Μια διδακτική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο, Μουρατίδου Γεωργία
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιπλωματική εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΔιδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής με χρήση Νέων Τεχνολογιών: Εφαρμογή στο δημοτικό σχολείο, Τσαχειρίδου Ευδοξία
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΑξιολόγηση παραμυθιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία των Μαθηματικών, Κουσαρίδα Λαρίσα
Είδος ΣυμμετοχήςΒ΄ βαθμολογήτρια
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΔραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε παιδικές βιβλιοθήκες για παιδιά των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού σχολείου, Βράκα Αλεξάνδρα
Είδος ΣυμμετοχήςΒ΄ Βαθμολογήτρια
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή«Τα Φιδάκια της Ορθογραφίας» Δύο επιτραπέζια παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Τρίτης και Τετάρτης Δημοτικού, Φίλκα Ελένη
Είδος ΣυμμετοχήςΒ΄ βαθμολογήτρια
Έτος2016
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΒλάχου, Ειρήνη. Προαγωγή του γραπτού λόγου των μαθητών- Ένα διδακτικό σενάριο για το παραμύθι.
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΜεταπτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΓεωργοπούλου Όλγα, Η αποτελεσματικότητα της ανάγνωσης και της συγγραφής ανατρεπτικών κειμένων στην κατανόηση των φυσικών φαινομένων.
Είδος Συμμετοχής2ος βαθμολογητής
Έτος2014
Είδος Ερευνητικού ΠρογράμματοςΧρηματοδοτούμενο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα
ΤίτλοςΔιαδρομές στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, ΠροϋπολογισμόςΕξ αποστάσεως εκπαίδευση διδασκόντων την ελληνική ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα. Πρόγραμμα βραβευμένο με το The European Label for innovative projects in language teaching and learning 2007. Το βραβείο αυτό απονέμεται στα πιο καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα κάθε χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτος2006
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΔιεθνής ερευνητική ομάδα ΗELICE (Histoire de l’Enseignement de la Litterature: Comparaison Europeenne/ Ιστορία της διδασκαλίας της λογοτεχνίας: ευρωπαϊκή σύγκριση) που συνδιευθύνεται από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης και το Πανεπιστήμιο Cergy-Pontoise του Παρισιού.
Είδος ΣυμμετοχήςΣυμμετέχω ως εκπρόσωπος της Ελλάδας. Η ομάδα απαρτίζεται από Πανεπιστημιακούς καθηγητές διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελβετία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Πολωνία κ.ά).Η ομάδα, που συναντιέται δύο φορές τον χρόνο σε πόλεις της Ευρώπης, ερευνά διάφορα κειμενικά είδη, τα χαρακτηριστικά και τη διδασκαλία τους μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια διαχρονικά και συγχρονικά (ως τώρα έχουν μελετηθεί ο μύθος και η επιστολή). Έμφαση δίνεται στη σύγκριση των πορισμάτων όσον αφορά τις διάφορες χώρες. Για κάθε μελετώμενο θέμα εκδίδεται συλλογικός ευρωπαϊκός τόμος.
Έτος2016
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΔιεθνής ερευνητική ομάδα ΗELICE (Histoire de l’Enseignement de la Litterature: Comparaison Europeenne/ Ιστορία της διδασκαλίας της λογοτεχνίας: ευρωπαϊκή σύγκριση) που συνδιευθύνεται από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης και το Πανεπιστήμιο Cergy-Pontoise του Παρισιού.
Είδος ΣυμμετοχήςΣυμμετέχω ως εκπρόσωπος της Ελλάδας. Η ομάδα απαρτίζεται από Πανεπιστημιακούς καθηγητές διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελβετία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Πολωνία κ.ά).Η ομάδα, που συναντιέται δύο φορές τον χρόνο σε πόλεις της Ευρώπης, ερευνά διάφορα κειμενικά είδη, τα χαρακτηριστικά και τη διδασκαλία τους μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια διαχρονικά και συγχρονικά (ως τώρα έχουν μελετηθεί ο μύθος και η επιστολή). Έμφαση δίνεται στη σύγκριση των πορισμάτων όσον αφορά τις διάφορες χώρες. Για κάθε μελετώμενο θέμα εκδίδεται συλλογικός ευρωπαϊκός τόμος.
Έτος2015
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΔιεθνής ερευνητική ομάδα ΗELICE (Histoire de l’Enseignement de la Litterature: Comparaison Europeenne/ Ιστορία της διδασκαλίας της λογοτεχνίας: ευρωπαϊκή σύγκριση) που συνδιευθύνεται από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης και το Πανεπιστήμιο Cergy-Pontoise του Παρισιού.
Είδος ΣυμμετοχήςΣυμμετέχω ως εκπρόσωπος της Ελλάδας. Η ομάδα απαρτίζεται από Πανεπιστημιακούς καθηγητές διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελβετία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Πολωνία κ.ά).Η ομάδα, που συναντιέται δύο φορές τον χρόνο σε πόλεις της Ευρώπης, ερευνά διάφορα κειμενικά είδη, τα χαρακτηριστικά και τη διδασκαλία τους μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια διαχρονικά και συγχρονικά (ως τώρα έχουν μελετηθεί ο μύθος και η επιστολή). Έμφαση δίνεται στη σύγκριση των πορισμάτων όσον αφορά τις διάφορες χώρες. Για κάθε μελετώμενο θέμα εκδίδεται συλλογικός ευρωπαϊκός τόμος.
Έτος2014
ΔράσηΒραβείο Ερευνητικού Έργου
ΤίτλοςΔιαδρομές στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής
Είδος ΣυμμετοχήςΕξ αποστάσεως εκπαίδευση διδασκόντων την ελληνική ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα. Πρόγραμμα βραβευμένο με το The European Label for innovative projects in language teaching and learning 2007. Το βραβείο αυτό απονέμεται στα πιο καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα κάθε χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτος2007
Αντιστοίχιση Προγραμμάτων Σπουδών: Αντιστοίχιση του Αναλυτικού Εξεταστικού Προγράμματος Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας με το Πρόγραμμα Σπουδών για τη γλώσσα όλω
Σακελλαρίου Αγγελική (επιμ. Θ. Ρουσουλιώτη και Β. Παναγιωτίδου), Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων - Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 99-184, 2015
Πιστοποίηση επάρκειας της ελληνομάθειας για επαγγελματικούς σκοπούς. Αναλυτικό εξεταστικό πρόγραμμα. Επίπεδο Α2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. ΕΠΙΠΕΔΟ Α2.
Αντωνοπούλου, Νιόβη & Αγγελική Σακελλαρίου., Θεσσαλονίκη: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων - Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Και στην ηλεκτρ, , 2013
Σύγκριση των Προγραμμάτων Σπουδών για τη γλώσσα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης προς το Αναλυτικό Εξεταστικό Πρόγραμμα της Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας.
Σακελλαρίου, Α.Ι. & Στ. Ευσταθιάδης., Θεσσαλονίκη: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων - Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας., , 2003
Τα Συνώνυμα της Νέας Ελληνικής: Πρόταση Κατηγοριοποίησής τους και Έρευνα σε Μαθητές της Ελληνικής ως Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας.
Αγγελική Σακελλαρίου, Αδημοσίευτη, , 2002
Description Sémantique du Paratatikos (Passé Ιmperfectif) du Grec Μoderne. Τhèse de Doctorat.
Angélique Sakellariou, Lille: Presses Universitaires de Septentrion., , 2001
Διδακτική της Ελληνικής ως Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας
Αγγελική Σακελλαρίου, Αθήνα: Γρηγρόρης, , 2000
. Φωνολογία της Νέας Ελληνικής και ηλεκτρονικά σώματα κειμένων: μελέτη του φαινομένου της έκκρουσης φωνηέντων.
Αγγελική Σακελλαρίου, Γλωσσολογία. Γλωσσολογία. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://glossologia.phil.uoa.gr/sites/default/files/2.Sakellariou.pdf, 23, 13-22, 2015
Dictionnaire bilingue et production de texte: les erreurs des étudiants français apprennant le grec moderne et comment les éviter à l’aide d’un dictionnaire bilingue.
Angélique Sakellariou, Revue des Etudes Néo-helléniques, 6, 5-17, 2010
Η εφαρμογή της επικοινωνιακής προσέγγισης στο γλωσσικό μάθημα.
Αγγελική Σακελλαρίου, Φιλολογική, 106, 60-4, 2009
Combined teaching of folk tale and advertisement: an application of the pedagogy of multiliteracies to the teaching of a second language.
Angeliki Sakellariou, International Journal of Learning, 14.2, 231-8, 2007
Argumentation et Τemps Grammatical: Le Cas du Paratatikos ("Passé Ιmperfectif") du Grec Μoderne
Angélique Sakellariou, Revue de Sémantique et Pragmatique, 13, 121-139, 2003
Αναλυτικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης της Ελληνομάθειας και σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη γλώσσα: Μια αναγκαία σύγκριση.
Αγγελική Σακελλαρίου, Journal of Applied Linguistics, 18, 87-101, 2002
Εtude comparée du paratatikos grec et de l’imparfait français
Angélique Sakellariou, Bulletin de Liaison du Centre d’Etudes Balkaniques, 12, 141-152, 1994
Language Teaching Scenarios for the Primary School
Sakellariou Aggeliki, Third International Conference “Education across Borders”. Education and Research across Time and Space (1100th Death Anniversary of St. Clement of Ohrid). http://www.pfbt.uklo. edu.mk/eab, University of Bitola, FYROM., τόμος 2: 74-, 2017
The representation of the refugees and the immigrants in the Greek press
Sakellariou Aggeliki, International Conference "Europe in Discourse", Hellenic-American University. http://europeindiscourse.eu/2016-conference/conference-proceedings, Athens, 397-408, 2017
Εφαρμογές της χρήσης Ηλεκτρονικών Σωμάτων Κειμένων στη διδασκαλία της γλώσσας
Σακελλαρίου Αγγελική, Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου Ψηφιοποίησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Euromed 2015, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 415-423, 2016
Το παραμυθολόγιο της τάξης μας: Ένα διδακτικό σενάριο για την προαγωγή του γραπτού λόγου των μαθητών.
Βλάχου, Ειρήνη & Αγγελική Σακελλαρίου., Υπό δημοσίευση στα Πρακτικά της 2ης Επιμορφωτικής Ημερίδας με θέμα «Καινοτομία, Δημιουργικότητα, Διεπιστημονικότητα στο Δημοτικό σχολείο», Φλώρινα, , 2015
Space and time in traditional folk tales and in modern literary tales: Orality vs. Literacy
Angeliki Sakellariou, International Annual Conference The Child and the Book. Θέμα του συνεδρίου: Time, Space and Memory in Literature for Children and Young Adults. 10-12 Αpril 2014., ΕΚΠΑ ΠΤΔΕ, υπό δημοσίευ, 2014
Εφαρμογές της χρήσης Ηλεκτρονικών Σωμάτων Κειμένων στη διδασκαλία της γλώσσας
Αγγελική Σακελλαρίου, Επιστημονική ημερίδα "Τέχνη και εκπαίδευση", ΠΤΔΕ ΠΔΜ, , 2014
Η αφηγηματικότητα στα γραπτά παιδιών του Δημοτικού σχολείου
Αγγελική Σακελλαρίου, Μαρκέλα Σταμούλη, 11ο Διεθνές Συνέδριο για την Ελληνική Γλώσσα, Ρόδος, , 2013
Παίζοντας ρόλους, ζώντας το κείμενο: Μια διδασκαλία γλώσσας στη Β΄ Δημοτικού.
Μαυροειδή Αλεξάνδρα, Ζωή Σαμουργιαννίδου, Αλεξάνδρα Προκόβα & Αγγελική Σακελλαρίου, 1η Επιμορφωτική ημερίδα: Καινοτομία, Δημιουργικότητα, Διεπιστημονικότητα στο Δημοτικό Σχολείο., Φλώρινα, , 2013
Genre based language teaching.
Angeliki Sakellariou, Education Across Borders. Florina 5-7 October 2012., Faculty of Education, University of Western Macedonia, , 2012
Η πολυφωνία στο διεπίπεδο σημασιολογίας – πραγματολογίας
Αγγελική Σακελλαρίου, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα. Πρακτικά της 32ης συνάντησης εργασίας του τομέα Γλωσσολογίας – ΑΠΘ., ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, , 2011
Η νεωτερικότητα των Λεξιλογικών Ασκήσεων του Μανόλη Τριανταφυλλίδη.
Αγγελική Σακελλαρίου, Επετειακό – επιστημονικό συνέδριο «1976-2011: 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση»., Παν/μιο Δυτ. Μακεδονίας, ΑΠΘ, ΕΚΠΑ. Δίον Πιερίας, http://www.i, 2011
Διαστάσεις της ελληνικής ταυτότητας στον λόγο των μελλοντικών δασκάλων: Οι αντιλήψεις τους για την επέτειο της 17ης Νοέμβρη 1973.
Αγγελική Ι. Σακελλαρίου & Κατερίνα Δημητριάδου, 4ο Διεθνές Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών., Πανεπιστήμιο Γρανάδας, Ισπανία, www.eens.org, 2010
Κριτήρια παρουσίασης και αξιολόγησης δίγλωσσων λεξικών.
Αγγελική Ι. Σακελλαρίου & Άννα Αναστασιάδη – Συμεωνίδη, 19th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics., Aristotle University of Thessaloniki, School of English, Department of Theoretical and Applied Linguistics, 3-5 April 2009, Thessaloniki, Greece, 527-537, 2009
Το γλωσσικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στην ελληνική και τη γαλλική πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Σακελλαρίου Α., Στ. Καμαρούδης & Ιs. Τambrun., Πανελλήνιο Συνέδριο του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας με θέμα «Η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας (ως πρώτης/ μητρικής, δεύτερης/ ξένης)», 4-6 Σεπτεμβρίου 2009, Νυμφαίο Φλώρινας, http://lingu, 2009
Η διδασκαλία ποιημάτων σε μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας: μέρος μιας γενικότερης αγωγής γραμματισμού.
Αγγελική Σακελλαρίου, Πρακτικά του Β΄ Διεθνούς Συνεδρίου για τη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας., Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών, Διατμηματικό Πρόγραμμα Διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής ως Ξένης., 385-9, 2008
Μια φορά κι έναν καιρό...: Μια διδακτική πρόταση για το παραμύθι βασισμένη στους πολυγραμματισμούς και τη διαθεματικότητα.
Αγγελική Σακελλαρίου, Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα. Πρακτικά της 26ης ετήσιας συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή Α.Π.Θ, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 427-437, 2006
La lettre dans les manuels du language et de l'histoire de l'école primaire en Grèce.
A. Sakellariou, συλλογικός τόμος υπό δημοσίευση, , , 2016
Προς μια κειμενοκεντρική προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος.
Αγγελική Σακελλαρίου, Γλωσσική Παιδεία: 35 μελέτες αφιερωμένες στον Καθηγητή Ναπολέοντα Μήτση. Γ. Ανδρουλάκης (επιμ.). Εκδ. Gutenberg., , 241-255, 2015
Le passage d’une grammaire scolaire à une autre: quoi de neuf? Le cas néohellénique.
Angélique Sakellariou, Voyages Grammairiens, Teddy Arnavielle (éd.). Σειρά La linguistique aux éditions L’Harmattan., Grammaire et usage, 103-114, 2012

© 2018 eled.uowm.gr